KS-FKW nowoczesny, kompleksowy system finansowo-księgowy pracujący w środowisku Windows. Współpracuje z innymi systemami oferowanymi przez naszą firmę, pozwalając na automatyczne przenoszenie dokumentów pomiędzy nimi, co eliminuje możliwość wystąpienia błędów.
System zawiera narzędzia automatyzujące dekretowanie dokumentów, wprowadzanie dokumentu PK, przeksięgowanie podatku VAT oraz zamknięcie roku obrotowego z otwarciem bilansu na rok następny. KS-FKW współpracuje z systemami bankowości elektronicznej Home Banking. System dostarcza narzędzi do tworzenia zestawień i analiz finansowych, które poprzez mechanizm wymiany informacji OLE i otwarty dostęp do bazy danych ODBC umożliwiają sporządzenie prezentacji i analiz działających w środowisku Windows.
System KS-FKW pracuje na bazie danych Oracle. Budowa Systemu opiera się na rejestrach przechowujących dokumenty w formie źródłowej zakupu, sprzedaży, kasie przechowującej dokumenty rozliczeniowe, buforze przechowującym zadekretowane dokumenty oraz księdze głównej zawierającej dokumenty zaksięgowane.
Program jest zgodny z obowiązującą Ustawą o rachunkowości oraz na bieżąco modyfikowany w związku ze zmieniającymi się przepisami prawnymi. Zapis ten nie oznacza, że funkcjonalność obejmuje wszystkie dopuszczalne prawem przypadki a jedynie, że dostępna funkcjonalność działa zgodnie z obowiązującym prawem.
Schemat działania systemu KS-FKW jest oparty na kilku podstawowych funkcjach:
Do REJESTRU dokumenty można wprowadzić ręcznie, np. dokument kosztowy, lub przenieść je z innych systemów, np. faktura sprzedaży z KS-AOW czy KS-HOW. Wszystkie dokumenty są automatycznie dekretowane na podstawie wielu wariantów dekretacji. Po zadekretowaniu dokumenty przenoszone są do BUFORA, który z KSIĘGĄ główną w systemie tworzą jedność tzn. mają taki sam wpływ na rozrachunki, zapisy i obroty na kontach. Na ich podstawie można przygotować wszystkie zestawienia np. Bilansu, deklaracje np. VAT-7, oraz analizy menedżerskie.
System KS-FKW jest oparty na doświadczeniach zdobytych podczas tworzenia poprzednich wersji oraz w oparciu o współpracę z dotychczasowymi użytkownikami, oferując w szczególności:
AUTOMATYZACJA
Bardzo pracochłonną czynnością w dziale księgowości jest wprowadzanie danych do systemu. Pracownicy księgowi wprowadzając tysiące dokumentów mogą popełnić wiele błędów przy ich dekretacji. KS-FKW posiada zestaw specjalnie zaprojektowanych modułów umożliwiających ciągłą wymianę danych z innymi systemami produkowanymi przez naszą firmę, tzn. każda wystawiona faktura, sporządzona lista płac czy dokument odpisu amortyzacji przekazywany jest do systemu KS-FKW. Takie rozwiązanie pozwala odciążyć dział księgowy i gwarantuje brak popełniania pomyłek przy wprowadzaniu danych. Ciągłej synchronizacji podlegają również kartoteki kontrahentów i inne wspólne dane.
AUTOMATYCZNE PRZELEWY
Stała kontrola zobowiązań z możliwością tworzenia paczek przelewów za pomocą aplikacji Home Banking (system bankowości elektronicznej). Przelewy wysyłane są do banku w postaci paczek przelewów stworzonych za pomocą automatu generującego przelewy. Jego głównym zadaniem jest łączenie w jeden przelew dokumentów związanych z tym samym kontrahentem, automatyczna kontrola długości opisów, aby przelew nie został odrzucony przez bank oraz kontrola uniemożliwiającą dwukrotną zapłatę za ten sam dokument.
ZESTAWIENIA
System KS-FKW dostarcza doskonałych narzędzi do tworzenia różnych zestawień i analiz finansowych, których pozycje mogą być wyliczane na podstawie zapisów czy obrotów na wybranym koncie, kont z zakresu, konta w rejestrze czy pozycji kosztowej. Wszystkie zestawienia można przeglądać w dowolnych przedziałach czasowych, z możliwością określenia oddziału. Przygotowane zestawienie można przenieść do arkusza Excel lub przygotować wykres przedstawiający dynamikę zmian wybranego składnika w czasie. Istniej możliwość sporządzania własnych zestawień czy wykresów w ulubionym narzędziu prezentacji lub analiz danych działających w środowisku Windows, poprzez mechanizm wymiany informacji OLE i otwarty dostęp do bazy danych ODBC. Pozwala to na korzystanie z takich narzędzi jak Microsoft Access, Excel, Word.